Dreams come true! - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Rob en Jennifer Wassenborg / Luitsz - WaarBenJij.nu Dreams come true! - Reisverslag uit Soesterberg, Nederland van Rob en Jennifer Wassenborg / Luitsz - WaarBenJij.nu

Dreams come true!

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jennifer

10 Februari 2008 | Nederland, Soesterberg

‘Every journey holds within it the seeds of another journey, just as it has its roots in a journey past’,schreef een Engelse ontdekkingsreizigster begin vorige eeuw. Onze reis begon in juli 1984, toen wij in Venetië bij het standbeeld van Marco Polo stonden. ‘Goh’, zei ik tegen Rob, ‘als hij dat in de 13e eeuw al kon, zouden wij het toch ook moeten kunnen?’ ‘Absoluut’ zei Rob, en zo is het gekomen….

Zaterdag 29 maart 2008 vertrekken we, met onze vrienden sinds 30 jaar Heleen en Willem, en ‘friends to be’ Leida, Mia en Theo, die wij in november via een advertentie ontmoetten.

Deze reis is een droom die wij jarenlang gekoesterd hebben en die nu uit gaat komen. Rob en ik hebben al veel van deze droom waargemaakt in deelreizen naar Syrië/Jordanië, Centraal Azië en China. Maar de ervaring van de hele zijderoute over land bleef lokken.

Kunnen we, na alles gelezen en gezien te hebben wat ons onder ogen kwam: reisverslagen, reishandboeken, literatuur, documentaires en speelfilms, nog verrassingen en avontuur verwachten? We hopen en vertrouwen erop dat dit in positieve zin het geval zal zijn.

De eerste dagen, door Midden- en Oost Europa, beschouwen we als aanlooproute. We zullen vooral veel rijden. Vanaf Turkije zal ik om de paar dagen een 'reflectie op de zijderoute' schrijven.

  • 21 Maart 2008 - 18:16

    Hans En Juliette:

    Lieve Jennifer en Rob, We wensen jullie een fantastische reis met heel veel leuke ontmoetingen, zien van mooie natuur enz. enz. We zullen zoveel mogelijk proberen op de hoogte te blijven van jullie wel en wee.
    Liefs, Juliette

  • 24 Maart 2008 - 20:53

    Irene:

    Lieve Rob en Jennifer, heel af en toe heb ik een beetje meegekregen van de zeer intensieve voorbereidingen van deze fantastische reis.Onvoorstelbaar wat een voorbereiding. Ik hoop van harte dat jullie onderweg kunnen genieten van alle nieuwe indrukken. Ik wens jullie een hele interessante en vooral veilige reis. Irene

  • 25 Maart 2008 - 14:00

    Marianne Wolfs:

    Ook van mij een goede reis gewenst! Nic en ik gaan meegenieten! Leuk dat je de route hierboven hebt gezet. Kan de dikke atlas voorlopig in de kast blijven. Heb vooral veel plezier en "toi-toi".

  • 26 Maart 2008 - 12:55

    Anca:

    Omdat het wel niet meer zal lukken om jullie persoonlijk een geweldige reis toe te wensen, dan maar op deze manier: Geniet!

  • 26 Maart 2008 - 17:27

    Hannie En Dick:

    Eindelijk "jullie" wens in vervulling.
    Wat een onderneming! Maar niets hield Rob tegen. Wij zullen jullie goed volgen.
    Een mooie reis met veel prettige verrassingen wensen wij jullie toe en heelhuids weer thuis.

  • 27 Maart 2008 - 09:25

    Teunis En Ineke:

    Lieve Jennifer en Rob
    Ik heb jullie gisteren voor de telefoon ook al een avontuurlijke, interessante en fijne reis toegewenst. Nu ik jullie website zie (ziet er super uit!)vind ik het leuk om een berichtje achter te laten. We reizen via de pc metjullie mee.
    Liefs Ineke (en Teunis)

  • 27 Maart 2008 - 12:58

    Edgar En Kiki:

    Ik las net een verhaaltje van Toon Tellegen waarin de zon in slaap was gevallen en de tijd even stilstond:ik wens jullie heel veel momenten dat je verzucht:stond de tijd maar even stil!!!!
    Geniet en kom veilig terug,we volgen jullie.
    liefs,Kiki en Edgar

  • 28 Maart 2008 - 10:42

    Karen:

    (Nogmaals): heel veel plezier en ga vreselijk verschrikkelijk genieten!

    Liefs, Karen

  • 30 Maart 2008 - 17:56

    Juliette:

    Ha Jen en Rob, Vandaag zijn jullie naar Kroatie gereden, de langste rit qua km's in de hele reis. Morgen nog een eind naar Bulgarije en dan al een rustdag. Het lijkt wel vakantie!!! Geniet!!!
    Juliette

  • 31 Maart 2008 - 07:29

    Irene:

    Hoi Rob en Jennifer, jullie zijn al 2 dagen onderweg. Ik volg de route en hoop dat de rit door Europa een heel goed begin was van een fantastische reis. Geniet ervan, liefs Irene

  • 31 Maart 2008 - 13:12

    Marion:

    dag lieve Rob en Jennifer, heel verrassend deze stap! Ik wens jullie een fantastische reis. Mooie manier om aan jullie nieuwe leven te beginnen samen. Met mij gaat het heel goed. Ik maak mijn droom waar met velen om mij heen die dat samen met mij doen. De Herberg loopt op een natuurlijke manier voller.Van harte welkom na jullie reis.
    In licht, liefde en dankbaarheid, Marion

  • 31 Maart 2008 - 14:42

    Margreet En Hans:

    Lieve Marci Poli,
    We hebben eergisteren naar jullie uitgekeken op de Autobahn maar jullie gemist. Dus dan maar zonder zwaaien een goede voortzetting gewenst van jullie "transcontinental". Liefs, Hans

  • 31 Maart 2008 - 16:40

    Saskia En Eduardo:

    ha die rob en jennifer: hoe vergaat het jullie? jullie zijn best populair zo te lezen :-)...we zijn benieuwd naar de 1e berichten&foto's

  • 02 April 2008 - 06:57

    Irene:

    Hallo allebei, ik kijk iedere morgen met spanning uit naar het 1ste bericht en ja....Een fantastische start zo te zien en wat een geweldige aftrap. Ik geniet van je reisverslag en de foto's en reis in gedachten vandaag mee naar/door Turkije, liefs Irene

  • 08 April 2008 - 19:34

    Bert:

    Geweldig dat jullie al zo veel kunnen vertellen onderweg. Als Marco P. dat had gekund, dan was de geschiedenis anders verlopen! Boeiend en belangrijk, de wereld is veel groter dan het westerse denken. Hou je niet in!
    Veel liefs van Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Soesterberg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2008

One world, one dream

25 Mei 2008

Veelzijdig en divers

21 Mei 2008

Bedreigende droogte

17 Mei 2008

Eindeljk ingeklaard

14 Mei 2008

Community Based Tourism
Rob en Jennifer

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 48759

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2009 - 25 November 2009

Mediterranean Senior Challenge 2009

29 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: