Een goede start - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Rob en Jennifer Wassenborg / Luitsz - WaarBenJij.nu Een goede start - Reisverslag uit Plovdiv, Bulgarije van Rob en Jennifer Wassenborg / Luitsz - WaarBenJij.nu

Een goede start

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jennifer

01 April 2008 | Bulgarije, Plovdiv

We zijn zo uitbundig 'uitgezwaaid',dat we het gevoel kregen voor ons fatsoen een jaar weg te moeten blijven. Familie, vrienden en collega's kwamen langs, belden, mailden en schreven om ons een goede reis te wensen. Veel wensen gingen vergezeld van nuttige tips en attente kadootjes, waaronder overlevingspakketten voor lichaam en geest (een mooi luisterboek). Verrassend en hartverwarmend. Indrukwekkend vonden wij de goede wensen van degenen die op dit moment met meer existentiële zaken te kampen hebben. Dat ook zij zo hartelijk met ons mee kunnen leven vinden wij ongelooflijk en groots.
Dag lieve mensen, dank voor dit alles.

De eerste vier reisdagen verliepen relaxt. Goede, rustige wegen, een heerlijk zonnetje. De Europese eenwording is goed te merken: tot aan Servië hebben we geen douaneambtenaar gezien en je kunt overal met euro's betalen, al is het hier nog geen wettig betaalmiddel. Bij de grenzen van Servië en Bulgarije toverde onze routesticker op de auto een 'big smile' op de gezichten van de ambtenaren en ze wuifden ons hartelijk door.
Vanochtend, in Sofia, alleen de Alexandre Nevski kathedraal bezocht en daarna doorgereden naar Plovdiv. De oude binnenstad is een burcht, gebouwd op ruïnes van een Romeinse vesting. We hebben besloten hier niet nog een dag te blijven, zoals gepland, en reizen morgen door naar Turkije.

• 01 April 2008 - 22:17

Juliette:

Ha Jen en Rob, Blijf alsjeblieft geen jaar weg, want we missen jullie al. Fijn, dat het zo ver naar wens gaat. Vanavond bij de bridge waren we 2e. Oefenen jullie al??? Goede reis naar Turkije.

• 02 April 2008 - 07:37

Betty Berger:

Wat heerlijk dat jullie toch gegaan zijn en je niet door Geert Wilders gek hebt laten maken. Geniet heerlijk en het is leuk jullie berichtjes te lezen.
    Goede reis verder.

• 02 April 2008 - 09:52

Karen:

Wat leuk om nu al iets te kunnen lezen! Enne, niet écht een jaar wegblijven hoor!
    ;-)

• 02 April 2008 - 11:33

Irina:

Lieve Jennifer en Rob,

Met een beetje vertraging (beter laat dan nooit) wens ik jullie een heel goede droomreis. Vooral genieten van alles wat te zien en te beleven is. En gezond blijven en terug keren.

Het is pretig omt e horen dat jullie de buiten grens van Europa hadden bereikt en reizen jullie nu mischien in Turkije.
    Ik wacht met niewsgierigheid naa de berichten van jullie belvenissen daar.

Veel plezeir met de reis,
    Irina

• 02 April 2008 - 17:33

Irene:

Hoi Rob en Jennifer, vanuit London een hartelijke groet en goede reis gewenst van Jean & family.

• 03 April 2008 - 15:24

Fred.sollie@casema.n:

fijn te horen en te zien dat het goed gaat. leuk verhaal, mooie foto`s. Als je je skype naam geeft kan ik ev ook bellen. groet aan allen. fred en chris.

• 03 April 2008 - 17:49

Mama En George:

We volgen jullie reis met veel interesse. Geweldig dat jullie zo makkelijk door alle grenzen kwamen. Misschien nog in Turkije, of al verder?We wachten met spanning op het volgende bericht.

• 03 April 2008 - 22:24

Wen En Ada:

Leuk jullie verhalen te volgen.
    Goede reis verder, groet voor allen.:):)

• 04 April 2008 - 07:01

Mary:

Nasilsiniz?Türkiye güzelmi?
    Burasi ilk bahar geldi, ama hava cok soguk.Güle, güle!

• 04 April 2008 - 09:27

Stan:

geweldig om via deze weg
    jullie te kunnen volgen.
    Hartelijk groet

• 04 April 2008 - 09:55

Frans En Toos:

Toos zit inmiddels in Syrie (en dan Jordanie), maar toch de groeten van ons.
    We wensen en hopen op een mooie reis voor jullie. Geen (belangrijk) nieuws van hier. Het lijkt ons mooi weer om nu te trekken.
    Frans.

• 08 April 2008 - 14:57

Gerard En Fien:

Wij genieten van jullie verslagen en wensen de hele crew behouden reis!!!
    Hou de zaak heel.
    Vriendschappelijke groet ,