Einde aanlooproute - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Rob en Jennifer Wassenborg / Luitsz - WaarBenJij.nu Einde aanlooproute - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Rob en Jennifer Wassenborg / Luitsz - WaarBenJij.nu

Einde aanlooproute

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Rob en Jennifer

04 April 2008 | Turkije, Ankara

Het noord-westen van Turkije verraste ons door het uitstekende wegennet en de schone, goede voorzieningen langs de weg.Daar kunnen de Fransen nog wat van leren! In onze reisgids stond dat we de weg van Istanbul naar Ankara (de dodenweg) moesten vermijden als dat maar enigszins mogelijk was. Het was mogelijk geweest, maar wij kozen daar niet voor en reden comfortabel over een gloednieuwe, goed aangelegde 6-baans weg. Moraal: het is erg nuttig om zelf te onderzoeken of datgene wat je leest waar is.
Rond Istanbul en Ankara, toch al miljoenensteden, worden enorme wijken vol hoge flats uit de grond gestampt. Met weinig tot geen groen en geen speelruimte voor kinderen en jeugd. Je ziet nu al waar dat naar toe gaat met de jongeren die daar moeten opgroeien...
Het vinden van een hotel buiten Ankara was mislukt en de twee chauffeurs weerden zich drie kwartier heldhaftig in het drukke spitsuur van Ankara stad. Totdat we een taxi konden aanhouden die ons in no-time naar een prima hotel bracht. Na die hektiek genoten we vanmorgen des te meer van de uitgestrektheid van Midden-Anatolië. Voor ons gevoel is onze eigenlijke reis vandaag begonnen, toen we door dit prachtige lege landschap reden ('Leegte is vasten voor de ziel')en aankwamen in het sprookjesachtige Cappadocië, waar we een paar dagen zullen blijven.
Thuis hadden wij uitgebreid stilgestaan bij de vraag of wij in Turkije iets zouden merken van de ophef over Wilders ' film. Nu kunnen we ons dat niet meer voorstellen. We hebben al veel vriendelijkheid en hulpvaardigheid ondervonden. Bovendien zijn de mensen hier gewoon bezig met hun eigen bestaan.
Wat ons op dit moment bezighoudt is de Tibetaanse kwestie. Het reisbureau dat onze gids en visa voor China heeft geregeld, mailde ons dat China geen personen meer toelaat met eigen vervoer, vanwege de onlusten in het land rond het Tibetaanse protest. Wij hebben de toestemming al, maar het is niet zeker of deze gehandhaafd blijft als de onlusten toenemen. Wordt vervolgd….

• 04 April 2008 - 20:53

Elizabeth:

Hallo Jennifer en Rob,

George heef me vanavond ingewijd in het gebruik van jullie weblog. Heel leuk om jullie op die manier te kunnen volgen. Ik hoop dat deze reis aan jullie verwachtingen voldoet.
    Liefs,
    Elizabeth

• 05 April 2008 - 05:49

Bernard:

lieve jennifer en rob,
    Wat is het leuk en interessant om jullie reis mee te beleven door de stukjes, die jullie schrijven.Ons leventje gaat naturlijk gewoon door en de tijd ook en dan merk je opeens dat jullie al in Oost-Turkije zitten. Verstandig dat jullie het nu even een paar dagen rustig aan doen. De foto's zijn trouwens zeer illustratief. Ga daar dus mee door!
    Doen jullie de groeten aan Heleen en Willem.

Bernard

• 05 April 2008 - 09:51

Jan-Willem Koers:

Hi Rob en Jennifer, leuk hoor om ook jullie verslagen te lezen. Net weer iets anders dan die van mijn ouders en Leide. Zo blijven we compleet op de hoogte;-) Vooral de foto's maken het mooi af. Keep on going.
    Groet, Jan-Willem

• 05 April 2008 - 12:42

Fred En Chris:

Lieve Jen, beste Rob. Jullie beschrijving is leuk en bondig. Fijn dat alles goedgaat. Geniet van de mooie indrukken en raak niet te vermoeid. Goede reis verder; groeten aan allen. Chris en Fred.

• 05 April 2008 - 17:18

Juliette:

Ha Jen en Rob, Vandaag pas dit verhaal gelezen. Het wordt steeds interessanter!! Geniet maar eerst van alle mooie plekken waar jullie gaan komen alvorens je echt zorgen te maken over China. Wij pakken rustig dozen uit.
    Groet, Hans en Juliette

• 05 April 2008 - 18:05

Juliette:

Ha Jen en Rob, Wat geniet ik fijn mee van jullie mooie foto's. Cappadocie lijkt me inderdaad heel indrukwekkend. Ja, zo zie je maar, hier in Ned. staat iedereen op z'n kop i.v.m. Wilders maar gelukkig worden jullie daar niet mee geconfronteerd. Geniet met volle teugen!!!! Veel liefs, H & J